Cerca general d'elements didàctics

No teniu Javascript activat. Hover for more information! But don't worry: you can still use this web site! You have two options:
  • enable Javascript in your browser and then refresh this page, for a much enhanced experience.
  • click the Update button every time you want to update the selection.
No teniu Javascript activat. Hover for more information! But don't worry: you can still use this web site! You have two options:
  • enable Javascript in your browser and then refresh this page, for a much enhanced experience.
  • click the Update button every time you want to update the selection.
Imatge Títol d’element didàctic Descripció Tipus d’element didàctic
EL MEU PAISATGE

• Donar a conèixer als nens el museu Can Framis com entitat del barri o la ciutat.
• Localitzar i descobrir l'obra "Passeig de Gràcia" de Josep Cisquella.
• Ampliar la mirada cap a l’...

Tenim olives però no són bones per menjar!

Mentre treballàvem a la classe els fruits que la terra ens dóna a la tardor, el Biel va portar a classe un pot de vidre amb olives acabades de collir. En tastar-les vàrem veure que no ens...

Els Tsunamis

En aquest projecte els infants podran aprendre què és un tsunami i les causes que els provoquen. Buscaran i trobaran informació en llibres i internet. Faran un tsunami en una capsa per observar i...

Construïm la maqueta del nostre pati

A partir del projecte global “Pirates” que s’estava portant a terme a les classes de P5, vinculat amb les colònies, se’ns va acudir plantejar una cerca de tresor al pati de l’escola. Per tal de...

DESCOBRIM COSSOS GEOMÈTRICS, L'ESFERA I EL PRISMA

Partim de dos contes La Pilota i El Regal. Primer hem explicat el conte de La Pilota i després hem jugat amb pilotes de diverses mides. En una altra sessió hem explicat el conte de El Regal i hem...

Street Art

Aquesta proposta pretén apropar als alumnes al món de l’art a través de l’art urbà. Sovint a les escoles es treballa l’art des de la vessant de la pintura i l’escultura, i sovint oblidem a la...

Mirem i escoltem la llum.

La present proposta pretén incorporar l’art contemporani a l’aula, més concretament, a partir de la presentació de l'artista Eugènia Balcells. Els aprenents es posaran a la seva pell, tot...

No totes les princeses són fines ni tots els cavallers cacen dracs!

La imatge de les princeses i els cavallers està molt tipificada per la societat, que atribueix uns rols específics segons el gènere. És típic trobar imatges de princeses fines i delicades que...

Vols ser un artista?

Aquesta proposta permet descobrir les qualitats dels materials a través de l'obra de Tàpies.

Cases del món/Houses of the world

A través de la descoberta de cases d'arreu del món els alumnes aprendran a descriure una casa. A més, entendran que cada país té cases diferents depenent dels recursos i climatologia. Es tracta d'...

Es pot acabar el pa?

El pa és un aliment ben present a la nostra dieta. El seu origen, el procés de transformació de blat en farina i aquesta en massa de pa és un procés costós i s’hi han d’invertir recursos econòmics...

ELS MINIMONS

És una proposta formada per diferents materials inespecífics que l'infant anirà manipulant i combinant per crear, des de la seva visió, el món on viu.
Potencia la creativitat, treballant la...

JOC D'EXPERIMENTACIÓ

Proposta destinada a infants d'1 a 3 anys. Es tracta de safates d'experimentació amb materials naturals com: farina, clara d'ou muntada, pellofes de civada, grans de cereals, pell assecada de...

LES PANERES

Es presenten diferents paneres (de vímet dur, de fusta i de metall) amb objectes d’ús quotidià escollits segons la seva qualitat i les seves característiques pel que fa a la forma, la mida i el...

EL JOC DE CONSTRUCCIONS

A través del joc de construccions, els infants van adquirint nocions que els ajuden a comprendre millor el món que els envolta: aspectes espacials com el volum, la mida, les formes geomètriques...

Material inespecífic

En aquesta proposta es presenten una sèrie de materials inespecífics i les relacions que es poden establir amb aquests, per treballar la lògica-matemàtica al primer cicle d’Educació Infantil. El...

Desplaçaments en l'espai

El moviment és condició indispensable de l’aprenentatge, forma part del creixement de l’infant. També és una de les conductes que nens i nenes observen del món exterior, el moviment dels altres i...

De la lògica a la probabilitat. Juguem amb pedretes

Es presenten una bossa opaca, quatre pedres blaves i una transparent. Un cop presentat i manipulat el material, posem totes les pedres dins la bossa fent preguntes als infants: Què pot sortir d’...

ERA TÈRRA E ES VOLCANS

Utilizacion d’analogies e maquetes e recorsi audiovisuaus entàenténer era estructura intèrna deth nòste planeta e eth foncionamnet des volcans.

Es marietes

Trabalh sus es marietes, en tot conéiher era sua origina e es sues foncions entà apréner a respecta era natura.

Com és que hi ha un dofí fora de l’aigua?

Aprofitant el projecte d’aula escollit pels infants: Els dofins, i el gran entusiasme i interès cap aquest, es presenta un projecte de pràcticum vinculat a la cura del medi ambient.
Amb la...

Els patrons, identificar, classificar, anticipar, representar...

Es tracta d'identificar la unitat que es repeteix, classificar tires que segueixin el mateix patró, anticipar de quin color serà la peça... i representar simbòlicament el patró. És una proposta...

Una proposta amb llum negra

La proposta es desenvolupa a “L’habitació màgica”, espai de llum negra que neix a partir de la detecció d’una zona desaprofitada a l’escola bressol. El material que es posa a l’abast d’infants de...

De COM ENS MESUREM? al SISTEMA SOLAR

L'interès que tenen les nenes i els nens d'aquestes edats per mesurar-se i anar-se comparant entre ells i elles, ens permet utilitzar aquesta motivació per a l'ús d'estratègies de mesurament de...

Hi ha moltes etiquetes

Un fet puntual que genera interès, un interès que es manté al llarg dels dies, de les setmanes i mesos.
Que promou converses, preguntes, i ens acosta a la interpretació dels símbols, a...