Cerca general d'elements didàctics

No teniu Javascript activat. Hover for more information! But don't worry: you can still use this web site! You have two options:
  • enable Javascript in your browser and then refresh this page, for a much enhanced experience.
  • click the Update button every time you want to update the selection.
No teniu Javascript activat. Hover for more information! But don't worry: you can still use this web site! You have two options:
  • enable Javascript in your browser and then refresh this page, for a much enhanced experience.
  • click the Update button every time you want to update the selection.
Imatge Títol d’element didàctic Descripció Tipus d’element didàctic
Mirem i escoltem la llum.

La present proposta pretén incorporar l’art contemporani a l’aula, més concretament, a partir de la presentació de l'artista Eugènia Balcells. Els aprenents es posaran a la seva pell, tot...

No totes les princeses són fines ni tots els cavallers cacen dracs!

La imatge de les princeses i els cavallers està molt tipificada per la societat, que atribueix uns rols específics segons el gènere. És típic trobar imatges de princeses fines i delicades que...

Vols ser un artista?

Aquesta proposta permet descobrir les qualitats dels materials a través de l'obra de Tàpies.

Cases del món/Houses of the world

A través de la descoberta de cases d'arreu del món els alumnes aprendran a descriure una casa. A més, entendran que cada país té cases diferents depenent dels recursos i climatologia. Es tracta d'...

Es pot acabar el pa?

El pa és un aliment ben present a la nostra dieta. El seu origen, el procés de transformació de blat en farina i aquesta en massa de pa és un procés costós i s’hi han d’invertir recursos econòmics...

Material inespecífic

En aquesta proposta es presenten una sèrie de materials inespecífics i les relacions que es poden establir amb aquests, per treballar la lògica-matemàtica al primer cicle d’Educació Infantil. El...

Desplaçaments en l'espai

El moviment és condició indispensable de l’aprenentatge, forma part del creixement de l’infant. També és una de les conductes que nens i nenes observen del món exterior, el moviment dels altres i...

De la lògica a la probabilitat. Juguem amb pedretes

Es presenten una bossa opaca, quatre pedres blaves i una transparent. Un cop presentat i manipulat el material, posem totes les pedres dins la bossa fent preguntes als infants: Què pot sortir d’...

ERA TÈRRA E ES VOLCANS

Utilizacion d’analogies e maquetes e recorsi audiovisuaus entàenténer era estructura intèrna deth nòste planeta e eth foncionamnet des volcans.

Es marietes

Trabalh sus es marietes, en tot conéiher era sua origina e es sues foncions entà apréner a respecta era natura.

Com és que hi ha un dofí fora de l’aigua?

Aprofitant el projecte d’aula escollit pels infants: Els dofins, i el gran entusiasme i interès cap aquest, es presenta un projecte de pràcticum vinculat a la cura del medi ambient.
Amb la...

Els patrons, identificar, classificar, anticipar, representar...

Es tracta d'identificar la unitat que es repeteix, classificar tires que segueixin el mateix patró, anticipar de quin color serà la peça... i representar simbòlicament el patró. És una proposta...

Una proposta amb llum negra

La proposta es desenvolupa a “L’habitació màgica”, espai de llum negra que neix a partir de la detecció d’una zona desaprofitada a l’escola bressol. El material que es posa a l’abast d’infants de...

De COM ENS MESUREM? al SISTEMA SOLAR

L'interès que tenen les nenes i els nens d'aquestes edats per mesurar-se i anar-se comparant entre ells i elles, ens permet utilitzar aquesta motivació per a l'ús d'estratègies de mesurament de...

Hi ha moltes etiquetes

Un fet puntual que genera interès, un interès que es manté al llarg dels dies, de les setmanes i mesos.
Que promou converses, preguntes, i ens acosta a la interpretació dels símbols, a...

Què en fem del raïm?

De totes les fruites vam decidir treballar el raïm. Cada família va portant-ne. Un cop el vam tenir vam començar a fer les activitats. El primer dia vam fer una observació directa i una...

Minilliçons de lectura i escriptura: Posem-nos a escriure notes!

La nota forma part de la vida quotidiana dels infants, els posa en contacte amb la llengua escrita i, alhora, és un gènere textual que serveix com a mitjà de comunicació pràctic, senzill i...

Taller toca - toca

Aquesta experiència consta de quatre tallers.
Són tallers diferents, amb un material específic per cada un d'ells.
És una activitat d’exploració i manipulació.
Utilitza la...

Com és un ou?

Arriba Carnestoltes i escollim una disfressa: LA GALLINA.
Durant tot el mes de febrer treballem el projecte de la gallina juntament amb l'elaboració de la pròpia disfressa.
Les...

Mira com sona!

Els infants troben unes estructures sonores carregades d’objectes de la vida quotidiana, de materials i sonoritats diferents. A partir de la seva manipulació es promou la descoberta i l’...

Què és un arxiu?

Activitat que es realitza a partir de l’observació de l’entorn més proper de l’alumne per tal que identifiqui els documents que testimonien les activitats de les persones (document com a font)....

¿Cómo puede la Luna tapar al Sol?

Después de observar el eclipse que tuvo lugar el 20 de marzo de 2015, nos proponemos hacer uno en el aula.
Partimos de la representación de un eclipse solar mediante el dibujo y la...

La caixa de sorpreses

Crear un ambient de motivació i interès per tal què tothom estigui atent des del
principi per tal d’experimentar, explorar i vivenciar l’element musical a treballar.

Ens col·loquem en...

Tipus de terra

La terra, la sorra, les pedres... són elements naturals, propers, molt presents en l’activitat exploratòria d’aquestes edats. Hem volgut aprofitar aquest aspecte i posar a l’abast diferents...

La màgia dels sons

Fer una descripció fonològica que pot tenir un nen/a, acompanyada d'una estimulació específica, perfectament adaptable i paral·lela a la programació curricular, és l'objectiu principal d'aquesta...