Cerca general d'elements didàctics

No teniu Javascript activat. Hover for more information! But don't worry: you can still use this web site! You have two options:
  • enable Javascript in your browser and then refresh this page, for a much enhanced experience.
  • click the Update button every time you want to update the selection.
No teniu Javascript activat. Hover for more information! But don't worry: you can still use this web site! You have two options:
  • enable Javascript in your browser and then refresh this page, for a much enhanced experience.
  • click the Update button every time you want to update the selection.
Imatge Títol d’element didàctic Descripció Tipus d’element didàctic
Mistery Box. Dissenya un dipòsit d’aigua. Nivell bàsic

Als alumnes se’ls planteja el següent repte:
«Treballeu per una assessoria d’enginyeria que participa en un projecte d’abastiment d’aigua potable en zones de muntanya remotes. Heu de...

Mistery Box. Dissenya un dipòsit d’aigua. Nivell avançat

Als alumnes se’ls planteja el següent repte:
«Treballeu per una assessoria d’enginyeria que participa en un projecte d’abastiment d’aigua potable en zones de muntanya remotes. Heu de...

Com és que hi ha un dofí fora de l’aigua?

Aprofitant el projecte d’aula escollit pels infants: Els dofins, i el gran entusiasme i interès cap aquest, es presenta un projecte de pràcticum vinculat a la cura del medi ambient.
Amb la...

AIGUA CERCADA, RIQUESA TROBADA

Sempre es diu als nens que han de beure molta aigua mentre fan exercici, però no saben per què. No veuen la importància de l’aigua potable i no saben veure la dificultat que representa per a...

Construïm un aeròfon d’aigua

Els alumnes hauran de construir un aeròfon d’aigua amb ampolles de vidre, amb el que interpretaran una cançó. Paral•lelament crearan un tutorial on explicaran el procés de com fer-lo. Finalment,...

L’aigua, un recurs escàs

Som conscients de la quantitat d’aigua que es malgasta a l’escola? L’aigua és un recurs escàs i no sempre en som del tot conscients. Els infants s’hauran de plantejar preguntes, formular-se...

Si l’aigua no té color, per què la neu és blanca?

L’aigua i el gel són transparent, en canvi la neu és blanca, per què?
Per poder respondre aquesta pregunta, disgreguem la llum en els colors de l’arc de Sant Martí per a després tornar-los...

On desem l'ampolla d'aigua?

Projectar un suport de taula per a una ampolla d’aigua de plàstic. Aquest suport s’ha de poder muntar i desmuntar amb facilitat en una taula com les que hi ha a les aules de tal manera que la...

El cicle de l’aigua

Aquest conjunt d’activitats es fonamenta en el “Cicle de l’aigua”. Està
pensat de forma interdisciplinària, de tal manera que es treballaran
paral·lelament els continguts a partir del...

Comparem la concentració de microorganismes presents en diferents mostres d’aigua

Es planteja un experiment senzill per quantificar els microorganismes presents en aigua de diferents procedències. Caldrà utilitzar tècniques bàsiques de treball microbiològic així com dilucions...

Comparem la concentració de microorganismes presents en diferents mostres d’aigua

Es planteja un experiment senzill per quantificar els microorganismes presents en aigua de diferents procedències. Caldrà utilitzar tècniques bàsiques de treball microbiològic així com dilucions...

Un molí de mar, tant lluny de l’aigua?

A partir d’un element arquitectònic, El Molí de Mar de la platja del far, sorgeix la pregunta “Com és que un molí, està situat tant lluny de l’aigua?” Ha estat sempre així? La sortida de camp i...

Toquem l’aigua!

En una primera sessió reflexionar al voltant de la pluja i experimentar sota la pluja. Observar els bassals, el so de la pluja, …
En una segona sessió tocarem aigua freda i posarem aigua al...

Els sons de l’aigua

Per conèixer el SOROLL de l’aigua, vam parar bé les orelles als diferents sons enregistrats i vam relacionar les imatges presentades amb el so corresponent: un riu, una dutxa, una cadena de vàter...

Té color l’aigua?

Mirarem a través d’un recipient transparent ple d’aigua i reflexionarem sobre el fet de veure i ens posarem altres objectes davant dels ulls que ens impedeixen veure-hi a través. Posàrem aigua en...

Té olor l’aigua?

Olorar diferents líquids, comentar les seves olors. Contrastar les diferents olors i comparar-les amb l’olor de l’aigua.
Reconèixer mitjançant el sentit de l’olfacte, l’aigua.

Té gust l’aigua?

En aquesta activitat primer tastarem aigua, sal i sucre per separat.
Conversarem sobre aquests gustos i farem hipòtesis sobre què passarà si la barregem amb sal i amb sucre.
Farem la...

Té forma l’aigua?

Aquesta activitat és bàsicament manipulativa. Els infants s’inicien en l’ús i veuen la utilitat de la lupa i el comptagotes. Fan transvasaments d’aigua a diferents recipients : safates, pots,...

Com és que caminen per sobre l’aigua?

A partir d’un vídeo on es veu que els sabaters caminen per damunt de l’aigua, ens preguntem com és que es poden aguantar i caminar sense enfonsar-se. Fem hipòtesis, però ho volem comprovar. Amb...

Flotació en aigua dolça

Es presentarà als infants diferents materials per tal que facin la predicció del que surarà o s’enfonsarà.
Els nens i les nenes ho provaran i podran veure que passa de debò.

Moviment rectilini uniforme: tub d’aigua

En caure verticalment un cos dins d’un fluid, inicialment, accelera, però a mesura que guanya velocitat, apareix la resistència amb el fluid. Quan la resistència s'iguala a la força de la...

Consum sostenible: I tu quanta aigua estalvies?

Tecnologia. 4t ESO. Proposta didàctica que incorpora un interactiu amb el qual l'alumnat treballa la importància del estalvi d'aigua i del consum racional de la mateixa. També coneix el...

L’aigua, sempre aigua?

Proposta de treball experimental plantejat com una recerca guiada per identificar quina és quina d'un conjunt de mostres d'aigua (mar, aixeta, bassa d’un riu, pluja ...), recollides en l'entorn...

Repensem i fem els nostres propis pòsters de l’aigua

L’activitat proposa que a partir d’uns pòsters ja editats sobre diversos aspectes relacionats amb l’aigua els alumnes en facin uns de nous adaptats als seus coneixements.
Aquests nous...

Sempre s’ha fet servir l’aigua de la mateixa manera? Descobrim què en pensen els nostres avis!

Aquesta activitat té un doble objectiu, per una banda que els alumnes prenguin consciència de com s’han modificat els usos de l’aigua al llarg dels anys, i com n’ha variat el seu consum. Per l’...