Quin colorant alimentari fem servir?

Fina Guitart , adaptat a partir de Seqüència didàctica química cuotidiana. M. Segura, J.M Valls Web CDEC (seqüències SIC’s)
Silvia Lope

23 de març de 2011

CN [3]

Fonts primàries Indagació i recerca Representacions i models

Es planteja la situació problema de l’elecció d’un colorant alimentari per preparar una salsa i els alumnes han de donar resposta mitjançant els resultats d’un experiment que han de dissenyar i interpretar. Pretén ajudar als alumnes a diferenciar les solubilitats de les substàncies en greixos o en aigua i es pot utilitzar com a activitat de modelització per construir, un model de partícules senzill per a un tipus concret de matèria heterogènia, les emulsions d’aigua en oli i d’oli en aigua (sistemes dispersos o col•loides).