El 18 i 19 de juliol a Barcelona segons la premsa
Vista de Barcelona el 19 de juliol de 1936. Autor: Brangulí. ANC1-42-N-14339 (Codi doc. 2670)

Júlia Santiago Bosch
Autoria i catalogació

25 de febrer de 2019

CS [2]

Eines TIC Fonts primàries

L’activitat proposa l’observació i anàlisi de fonts textuals primàries, amb l’objectiu que els i les alumnes elaborin la informació que els aporten les fonts, per tal de d’obtenir conclusions sobre el tema plantejat. Es promou l'aplicació del mètode de la recerca i l’elaboració de texts propis per part de l’alumnat.

Com a fonts de consulta utilitzem el diari La Vanguàrdia, accessible a través de l’hemeroteca digital, però també es poden consultar altres diaris a través de l’hemeroteca d’altres ciutats o de la premsa històrica que es pot localitzar en arxius com l’Arxiu Nacional de Catalunya, arxius comarcals i municipals.