Sota una carpa imaginaria
simulació d'una carpa a partir de punts del pla marcats sobre dues coordenades

La descripció d'aquest recurs ha estat feta per Anton Aubanell en el marc d'una llicència d'estudis del Departament d'Educació
Abraham de la Fuente

30 de novembre de 2010

MAT [1]

BTX.2 [1]

Representacions i models

Es col·loquen als alumnes en les taules habituals formant una quadrícula. A continuació els/les animem a què “se sentin punts del pla” amb dues coordenades assignades de manera que la primera fila serà l’eix d’abscisses, la primera columna serà l’eix d’ordenades i l’alumne/a assegut a l’extrem esquerra de la primera fila serà l’origen. A continuació proposarem una funció escalar de dos variables i cada alumne/a calcularà el valor de la seva imatge. Cada alumne/a intentarà allargar la mà aproximadament fins l’alçada corresponent a la imatge del “seu punt”. El conjunt de mans insinuarà clarament una superfície que, com si fos una carpa, s’estén per sobre la classe.