Bingo i dominó amb nombres romans
Taula de nombres romans

La descripció d'aquest recurs ha estat feta per Anton Aubanell en el marc d'una llicència d'estudis del Departament d'Educació
Abraham de la Fuente

19 de desembre de 2010

MAT [1]

Jocs

L’objectiu d’aquest element consisteix a entrenar la traducció entre xifres romanes i xifres indo-aràbigues. Se seguiran les regles habituals dels jocs del bingo i dominó. L’alumnat aviat observarà que si no controla les regles de traducció perd moltes oportunitats. En el dominó sempre caldrà posar en contacte xifres romanes amb xifres indo-aràbigues. Per tal de treballar quantitats més grans és aconsellable disposar de jocs amb diferents conjunts de nombres. En general, el bingo és una activitat per plantejar a tot el grup conjuntament. El dominó, en canvi, pot plantejar-se a petits grups de quatre alumnes.