Conclusió

11 d'octubre de 2012

Aquest element
pertany a l'itinerari:

El quefir, el fan éssers vius?

L'itinerari format per 5 elements on es treballa el model d’ésser viu, analitzant les característiques necessàries i suficients que ha de tenir un ésser per poder afirmar que és viu. La primera activitat presenta un context a partir del qual l’alumnat es pregunta sobre si en els grànuls de quefir és possible que hi hagi éssers vius o no.
A partir d’aquí es plantegen tres activitats bàsiques per demostrar que els microorganismes del quefir realitzen modificacions en el seu medi, reaccionen davant de les modificacions d’aquest i es reprodueixen.
Les dues activitats següents, són opcionals, ja que impliquen un aprofundiment major en el treball experimental. Aquí es tracta d'estructurar les conclusions de tot l'itinerari.