Quin és millor desinfectant?
Font: http://farm4.staticflickr.com/3322/3213328443_db2a82fac2_o.jpg

Adaptació de l’activitat  “L’efecte dels desodorants (i altres desinfectants) en el creixement dels microorganismes”, CDEC, Montserrat Cabello i Montserrat Falcó
Adaptació de l’activitat “L’efecte dels desodorants (i altres desinfectants) en el creixement dels microorganismes”, CDEC, Montserrat Cabello i Montserrat Falcó
Silvia Lope

19 de maig de 2015

CN [6]

Experimentació Raonament i argumentació Resolució de problemes

A partir d’una pregunta inicial (Quin és el millor desinfectant?), es proposa una senzilla experiència per posar de manifest l’efecte bactericida dels desinfectants i identificar el més eficaç.
L’experiència que es proposa és molt semblant a un antibiograma. L’antibiograma és una tècnica que permet comparar la resistència d’un microorganisme front diferents tipus d’antibiòtics. També es fa servir aquesta tècnica a la indústria farmacèutica per provar noves substàncies amb activitat antimicrobiana.
És pretén que l’alumnat utilitzi models científics (en aquest cas el model d’ésser viu) per donar explicacions a fets quotidians i justificar diferents hàbits saludables.