fitxa de l'element

Estudi de regeneració en planàries
Font: Andrea Portero i Martínez; Berta Torrents i Pérez TR 2014,  INS La Llauna

Crèdits

Silvia Lope. Activitat dissenyada a partir de la col•laboració amb el Dr. Francesc Cebrià, Departament de Genètica, Universitat de Barcelona i  What can I learn from worms? Regeneration, stem cells, and models Project NEURON, Novel Education for Understanding Research on Neuroscience,    2009 - 2014 Project NEURON.   University of Illinois (https://neuron.illinois.edu/)
Autoria
Silvia Lope. Activitat dissenyada a partir de la col•laboració amb el Dr. Francesc Cebrià, Departament de Genètica, Universitat de Barcelona i What can I learn from worms? Regeneration, stem cells, and models Project NEURON, Novel Education for Understanding Research on Neuroscience, 2009 - 2014 Project NEURON. University of Illinois (https://neuron.illinois.edu/)
Silvia Lope
Catalogació

Data

21 de desembre de 2017

BG [6]

ESO.4 [6]

Experimentació Indagació i recerca Raonament i argumentació

Resum

Les planaries d’aigua dolça (Platelmints) tenen una gran capacitat regenerativa: si tallem una planaria en, per exemple, 20 trossos, cadascun d’ells pot regenerar una animal complert en aproximadament dues setmanes.
Aquesta activitat pretén introduir a l’alumnat en el treball amb planàries com a organisme model per a l’estudi de la regeneració. Es demana als estudiants dissenyar i dur a terme un experiment amb l’objectiu d’aprofundir també en el disseny experimental. A més a més s’aprofundeix en els mecanismes cel•lulars que fan possible la regeneració i se’ls demana utilitzar el coneixement aprés per argumentar sobre la rellevància d’aquest tipus d’estudis en relació a possibles aplicacions a la medicina regenerativa.

Eixos de capacitats / Competències

Àrees / Matèries

Llicència d'ús

Llicència de Creative Commons
467

Materials de l'element

Documents per al professorat

Documents per a l'alumnat