Hunting for a gene: una seqüència contextualitzada d'indagació al voltant de l'expressió gènica, la investigació in silico i l'ètica en la comunicació científica.

Jordi Domènech Casal
Jordi Domènech Casal
Silvia Lope

8 d'abril de 2016

BIO [2] BG [11]

BTX.1 [2] ESO.4 [11]

Comunicació escrita Comunicació oral Eines TIC Gestió d'informació Indagació i recerca

L'activitat és una seqüència contextualitzada d'indagació al voltant de l'expressió gènica, la investigació in silico i l'ètica en la comunicació científica. Es proposa als alumnes participar com a investigadors en cerca de gens responsables de la neuro-degeneració, instrumentalitzant aplicacions bioinformàtiques de la recerca real i establint dinàmiques de creació del coneixement científic, que són analitzades a la llum de l'ètica i la comunicació científica. Els alumnes parteixen de l’anàlisi de microarrays de pacients ficticis amb malalties neurodegeneratives, per a cercar homòlegs dels gens candidats i dissenyar experiments de transgènesi per a testar les hipòtesis al voltant de l'acció dels gens candidats.