fitxa de l'element

El joc de la resistència

Crèdits

Marc Alegret Antonijuan , Dulce Bañón Torres, Oriol Brugué González, Marta Contreras Sánchez, Clàudia Figueras Julián, Neus Font Porterias, Raquel García Romero, María Gómez Castro, Anna Gómez Fernández; Estudiants de Biologia Humana i Medicina de la Universitat Pompeu Fabra
Autoria
Marc Alegret Antonijuan , Dulce Bañón Torres, Oriol Brugué González, Marta Contreras Sánchez, Clàudia Figueras Julián, Neus Font Porterias, Raquel García Romero, María Gómez Castro, Anna Gómez Fernández; Estudiants de Biologia Humana i Medicina de la Universitat Pompeu Fabra
Silvia Lope
Catalogació

Data

11 de juny de 2015

CN [2]

ESO.3 [2]

Jocs

Resum

Es presenta un material didàctic amb l’objectiu de fomentar un bon ús dels antibiòtics mitjançant l’augment del coneixement sobre la problemàtica associada a la resistència als antibiòtics. Es tracta d’una estratègia de gamificació, és a dir integra elements, mecànica i paràmetres de jocs en una activitat no lúdica per potenciar la motivació i participació. La proposta ha estat provada en dos centes d’ensenyament secundari,CE Mare de Déu de l’Assumpció (Badalona)i IES Secretari Coloma de Gràcia (Barcelona) amb una mostra total de 185 adolescents. El resultat obtingut és molt positiu i s’ha pogut comprovar una gran varietat d’interaccions i intervencions dels participants així com una millora en el coneixement dels antibiòtics i el seu ús.

Eixos de capacitats / Competències

Àrees / Matèries

Llicència d'ús

Llicència de Creative Commons
247