fitxa de l'element

Big band bots: els robots a l'aula de música

Crèdits

Carles Ceacero Solana, Marta Noró Castells
Autoria
Carles Ceacero Solana, Marta Noró Castells
Carles Ceacero Solana
Catalogació

Data

9 de novembre de 2018

ART [2]

EP.CM [1] EP.CS [1]

Experimentació Imatge, so i vídeo Indagació i recerca Maquetes i construccions Resolució de problemes

Resum

Cantar a l’uníson, a cànon o a veus, tocar un instrument, ballar, marcar la pulsació o el ritme d’una audició... Són activitats habituals que es realitzen a les aules de música dels nostres centres. Però i si plantegem als alumnes que per un dia no siguin ells els qui cantin, ballin, toquin, escoltin…? I si els proposem que ensenyin/programin un robot per a fer aquestes tasques?

L'activitat pretén introduir el llenguatge de programació i la robòtica en projectes STEAM on la música tingui un paper protagonista. Proposem als alumnes que facin sonar i ballar els robots. Per aconseguir-ho hauran de transmetre els seus coneixements o intencions musicals a través d’ordres degudament pensades i seqüenciades.

Eixos de capacitats / Competències

Àrees / Matèries

Llicència d'ús

Llicència de Creative Commons

Materials de l'element

Documents per a l'alumnat