Estructures resistents amb paper

Aprenem Tecnologia

TEC [2]

Maquetes i construccions

Tecnologies. 1r d'ESO. Aquesta activitat, en format PDF, permet a l’alumnat observar a través de la pràctica la resistència i indeformabilitat que ofereixen les estructures triangulades inclús quan estan construïdes amb materials de suposada poca resistència com el paper.

Es tracta de muntar una torre de mínim tres pisos d’alçada fent servir barres de paper reciclat com a elements de construcció de l’estructura. L’activitat consta de tres parts: el muntatge d’una torre de paper amb estructures triangulades, l’observació i presa de conclusions del comportament de l’estructura quan se la carrega amb pes i finalment un qüestionari final de verificació d’assoliment dels continguts de la pràctica.