temps

Quin temps fa?
“La Place de l’Europe, temps de pluie”, Gustave Caillebotte (1877)

Carles Izcara Cayuela
Autoria i catalogació

26 de febrer de 2014

Eines TIC Fonts primàries Imatge, so i vídeo Mapes i plànols

L’alumnat aprendrà a què ens referim quan parlem del temps que fa, quins són els elements que hem de considerar quan el volem conèixer i on ens en podem informar. Realitzarà diverses activitats que li portaran a esbrinar quin temps feia el dia del seu naixement I quin temps està fent en aquell precís moment.

Paisatge i Clima
Paisatge desèrtic.Mesquite Sand Dunes in Death ValleyCC BY-SA 3.0

Rosa M. Aragonés Tossas, Elisabeth Dòria Bozzo, M. Jesús Monter Domec, Mercè Piqueras Cano, Josep Rovira Cullell, Júlia Santiago Bosch, Assumpta Sopeña Nualart, Josep Ma Descarrega

29 de setembre de 2014

Aquest element
pertany a l'itinerari:

Mt Herschel, Antarctica. Andrew Mandemaker
Les Habitacions de la Terra

Eines TIC Mapes i plànols

A partir de la informació de climes i paisatges que l’alumnat trobarà en un apartat de recursos de l’XTEC haurà de relacionar en l’activitat, diferents imatges de paisatges amb el seu clima corresponent. A més a més, haurà de completar les característiques climàtiques de cada paisatge; temperatures, precipitacions i la localització. Es tracta de crear un document word amb les fitxes de 9 dels paisatges climàtics més representatius del planeta.

Introducció a la meteorologia

Damià Santamaria, ACOM (Associació catalana observadors meteorològics)
Damià Santamaria, ACOM (Associació catalana observadors meteorològics)

27 de febrer de 2014

Aquest element
pertany a l'itinerari:

El paisatge, el relleu físic i el clima
La configuració del paisatge: relleu i clima

Eines TIC Fonts primàries Mapes i plànols Taules i gràfics

L’element es correspon amb una de les dues unitats didàctiques dedicades a la meteorologia d’una pàgina web. Consta de sis fitxes d’activitats que permeten comprendre els continguts conceptuals que fan referència al temps atmosfèric, el clima i als factors que el condicionen. A partir d’una presentació inicial en forma de fotografia o petita lectura, s’introdueix el tema objecte d’estudi. Tot seguit l’alumne ha de completar la fitxa a partir dels coneixements adquirits en la introducció o bé recorrent als enllaços plantejats a la pròpia pregunta.