fitxa personal

Ana Castillón
imatge perfil d'usuari

CESIRE al qual té vinculació

participació

elements
A l’estiu molts boscos catalans es cremen. Podem fer alguna cosa per evitar els incendis? A casa estem tots malalts! Agricultura autòctona de la Garrotxa. Un viatge en el temps Alguns invents de l’Edat Mitjana Allò que entra, allò que surt Alls! Anem de “cacera” a l’hort! Quins animals trobem a l’hort? Bombolles de sabó Cataloguem les plantes del pati Com actuen les forces? Com es contamina el riu Segre? Com és que caminen per sobre l’aigua? Com és què em cauen les dents? Com és un ou? Com funcionen les bicicletes? Com ho fan els coloms per volar? Com ho fan les plantes per buscar la llum del sol? Com neixen les plantes de les llavors? Fem una col•lecció Com passen a la sang les substàncies nutritives? Com podem fer planter ecològic per a l’hort de l’escola? Com s’alimenten les plantes de l’hort? Com s’ho fa la mà per créixer? Construcció de circuits elèctrics Construïm un aeròfon d’aigua Construïm un robot Construïm una màquina per a la classe Del cotó a la roba Egagròpiles El bosc, un amic desconegut El cos humà. Creixem per què els macarrons que mengem se’ns posen un a sobre de l’altre? El misteri de les boletes negres Els arbres de les Corts i més Els fòssils Els imants Els incendis, una pertorbació en els ecosistemes Els minerals. Fem un curt! Els ocells del pati Els òrgans del nostre cos Els sons de l’aigua Em fa mal la panxa! És brut l’aire que respirem? Estem disposats a renunciar a les nostres comoditats per conservar el paisatge? Experiències sobre el sistema solar Experimentem amb diferents materials Expliquem el barri de les Corts Explorem amb tubs Flotació en aigua dolça Formigues, a l’hort! Ha nevat al Canigó! Hem fet un circuit elèctric! Insectes pal dins un terrari a l’aula Invents elèctrics Itinerari de natura: les plantes del nostre entorn L'absorció L'Arc de Sant Martí: llum i colors La Cocollona, un ésser de Girona La font del pati no funciona La llet també pinta! La llum La nutrició de les plantes La Rinxols d’Or i els tres ossos La vermicultura. Quins beneficis aporten els cucs de terra al nostre hort? La zona volcànica de la Garrotxa Les construccions de pedra seca: un patrimoni desconegut i en perill Les energies en el temps Les formigues i l’alimentació Les sortides, una activitat per aprendre Llum: reflexió i refracció L’aerolliscador L’aire calent L’aire xoca? L’obesitat a estudi L’observació dels éssers vius: l’eruga Mescles homogènies i heterogènies: separació Milers de vertebrats diferents, però tots amb esquelet Minerals al supermercat Només són pedres? On trobem màquines? Per a què ens serveixen? Com funcionen? On viuen els peixos que mengem? Ous de tortuga a la platja del Far? Pèndols Per què el groc? Per què els del pis de sota senten el soroll dels mobles, quan els movem, si no hi ha cap esquerda? Per què es produeixen les estacions de l’any? Platja llarga, ecosistema dunar Podem utilitzar el riu com vulguem? Producció, transmissió i recepció de sons Què en fem del raïm? Què és això? Una gal·la de roure! Què són les floridures? Què trobem a la platja? Qui forada els planetes? Quin sòl per a les tomaqueres? Rampes Raves a l’hort Refrigeració sostenible Shh, silenci! Som enginyers! Fem avions de paper! Taller toca - toca Taques al suc de la magrana Té color l’aigua? Té forma l’aigua? Té gust l’aigua? Té olor l’aigua? Tipus de terra Toquem l’aigua! Un molí de mar, tant lluny de l’aigua? Una ullada a l’observatori submarí OBSEA