fitxa personal

CDEC
imatge perfil d'usuari

CESIRE al qual té vinculació

participació

elements
Acció enzimàtica 1 Acció enzimàtica 2 Anemia falciforme Avui toca verdura…. BOLETS! Bon profit! Cadenes i xarxes tròfiques Canvis a la cuina Com és el Sistema Solar? Com sabem què és viu? Com veien el cicle antigament? Comparem detergents Concentració i densitat en capes de colors Cuinats amb mesura Del gra de cafè a l’àtom de carboni: Les dimensions de la vida Depurar l'aigua Diagnosi molecular de la Fibrosi quística (les proves de DNA) Dissolem caramels Dolç o salat Duplicació del DNA Eclipsis El cicle de l'aigua, una idea elaborada amb la intervenció de molts savis El cicle de les roques a l’aula: relacionant productes i processos El cicle de vida dels materials El kwashiorkor: la importància de les proteïnes en l’alimentació El llevat, es nodreix? El llevat, es pot reproduir? El llevat, es relaciona? En què consisteix la funció de relació? El llevat, té cèl•lules? El mar, un ecosistema immens El model cinètic de la matèria El monstre de l’Ebre El problema del codi genètic El telescopi Els 5 Regnes. Treballar a la xarxa Els codis de la química Els minerals no només estan a la muntanya Els processos osmòtics Empaquetament del DNA Envasar i transportar Estructura de la membrana cel•lular Estructura dels alvèols Estructura i funció de l’aparell digestiu Exploració genètica Extracció del DNA Factors que modfiquen l'acció enzimàtica Fem un bloc... Fem una amanida! Fruites i verdures a l’aigua Funcions de la membrana cel•lular Guia d'estudi de la duplicació del DNA Guia d'estudi de la transcripció del DNA Joc de rol sobre malalties genètiques L'acció de la catalasa L'aigua, on és i com canvia? L'aigua, un recurs vital La cera i el gel La granota gironina La proteïna RTFQ i el transport a través de la membrana La sal i les sals La salsa de les salses La Terra i la Lluna La Terra inquieta 2: roques magmàtiques La Terra inquieta 3: viatge a l’interior de la Terra La Terra inquieta: simulant una erupció volcànica La Terra, un planeta blau Laboratori virtual Les algues, són plantes? Totes les plantes són iguals? Les plantes, el canvi climàtic i el futur de la humanitat Les plantes, es mouen? Les plantes, tenen òrgans? L’activitat de la catalasa als llevats L’aigua cau del cel? L’aparell reproductor humà L’estructura dels àcids nucleics Malalties transmeses per l’aigua Mascle o femella? dibuixar per aprendre ciències Materials a la cuina Materials de tota mena Mecanismes de transport a través de membrana Mesura i SI Mirem el cel... a la nit Models de DNA amb paper i altres materials Modificacions postranscripcionals Moltes cèl•lules o cèl•lules més grosses? Observació de processos osmòtics Per què són tan importants els alvèols? Podem aïllar ADN del nostre cos? Primavera, estiu, tardor... Problemes de genètica Processos que intervenen en la respiració humana Proteïnes Què en podem dir de les roques? Què en sabem? Què li agrada al cuc de la farina? Què passa amb els aliments després de la digestió ? Què podem aprendre dels nostres cromosomes? Què volem aprendre? Reconeixement de proteïnes al laboratori Samarreta natural o sintètica? Seguim la Lluna Sentits i instruments Separació de mescles Síntesi de proteïnes Síntesi d’idees clau sobre els vegetals Solucions i dispersions Sota els nostres peus Teixits animals: sistema de característiques necessàries i suficients. Terra inquieta, paisatge canviant Traducció o síntesi de proteïnes Transcripció del DNA Un alè d’esperança Un article de diari Un nom a cada substància Un pastís d’aniversari Una atmosfera per viure “Cuques”