XTEC Deparatament d'Educació
Què és l'ARC? Competències bàsiques Connexió ODS Ajuda i contacte
Inici Batxillerat 2n curs Biologia La biodiversitat

cerca textual

  1. A Anàlisi de la diversitat ecològica en el context dels diversos ecosistemes. Interpretació de la selecció natural i l'adaptació com a resultat del procés de relació entre biòtops i biocenosis. [5]
  2. B Anàlisi del flux d'energia com a motor dels ecosistemes i interpretació de la seva complexitat en termes de producció. [4]
  3. C Anàlisi i significació de la fotosíntesi. Revisió de l'estructura dels cloroplasts. Experimentació i/o simulació del procés fotosintètic i indagació dels factors que hi intervenen. [3]
  4. D Classificació i caracterització dels cinc regnes. Elaboració de claus dicotòmiques i identificació pràctica d'espècies. Anàlisi comparativa de les característiques morfoanatòmiques i fisiològiques dels cinc regnes. [1]
  5. E Consideració de la biodiversitat, a escala individual, poblacional i d'ecosistemes. Definició del concepte d'espècie. [7]
  6. FContrastació de la fotosíntesi amb altres formes de producció; significació de la quimiosíntesi. [0]
  7. G Identificació i anàlisi de les fonts de la variabilitat genètica: mutacions i recombinació genètica. Resolució de problemes de monohibridisme i dihibridisme en casos d'herència autosòmica i lligada al sexe. Interpretació de la recombinació. [3]
  8. H Identificació i anàlisi dels mecanismes d'evolució: selecció natural, flux gènic i derivació i aplicació d'aquests mecanismes a la interpretació dels diversos mecanismes d'especiació. [16]
  9. I Interpretació de l'evolució com un canvi en la freqüència gènica, tot resolent problemes senzills de genètica quantitativa. [1]
  10. J Plantejament i debat de l'evolució com un fet. Revisió dels antecedents històrics: lamarckisme i darwinisme. [7]
  11. K Representació esquemàtica i discussió de xarxes tròfiques de diversos ecosistemes (terrestres i aquàtics). Reconeixement de la importància dels productors en el manteniment dels ecosistemes i de la vida a la Terra. [5]
  12. L Valoració de la importància del manteniment de la biodiversitat. Recerca d'informació d'espècies en perill d'extinció i accions per a la seva conservació. Reflexió i debat sobre algun problema ambiental global. [9]
Afegeix descriptor
VISUALITZA
I AFINA

cerca visual Tweet

A 5
Anàlisi de la diversitat ecològica en el context d...
B 4
Anàlisi del flux d'energia com a motor dels ecosis...
C 3
Anàlisi i significació de la fotosíntesi. Revisió ...
D 1
Classificació i caracterització dels cinc regnes. ...
E 7
Consideració de la biodiversitat, a escala individ...
F
Contrastació de la fotosíntesi amb altres formes d...
G 3
Identificació i anàlisi de les fonts de la variabi...
H 16
Identificació i anàlisi dels mecanismes d'evolució...
I 1
Interpretació de l'evolució com un canvi en la fre...
J 7
Plantejament i debat de l'evolució com un fet. Rev...
K 5
Representació esquemàtica i discussió de xarxes tr...
L 9
Valoració de la importància del manteniment de la ...

elements [52]

No hi ha elements que corresponguin als criteris de selecció.
Jo evoluciono, tu evoluciones, nosaltres co-evolucionem

Jo evoluciono, tu evoluciones, nosaltres co-evolucionem

BIO [1]

BTX.2 [1]

Raonament i argumentació Resolució de problemes

Per què els humans tenim tants colors diferents de pell? Simulació de l’acció de la selecció natural sobre el color de la pell humana

Per què els humans tenim tants colors diferents de pell? Simulació de l’acció de la selecció natural sobre el color de la pell humana

BIO [1] BG [3]

BTX.2 [1] ESO.3 [1] ESO.4 [2]

Animacions i simulacions Material manipulable

Llegim, debatem i escrivim un assaig sobre transgènics i agricultura ecològica

Llegim, debatem i escrivim un assaig sobre transgènics i agricultura ecològica

BIO [2] CMC [3] BG [2]

BTX.1 [4] BTX.2 [1] ESO.4 [2]

Comunicació escrita Comunicació oral Exercitació lingüística Gestió d'informació Raonament i argumentació

Estudi de la fotosíntesi amb discs d’espinacs

Estudi de la fotosíntesi amb discs d’espinacs

BIO [1]

BTX.2 [1]

Experimentació Indagació i recerca Raonament i argumentació

Com es descompon la cel•lulosa a la natura?

Com es descompon la cel•lulosa a la natura?

BIO [1]

BTX.2 [1]

Experimentació Indagació i recerca

Per què poden deixar de ser eficaços els antibiòtics?

Per què poden deixar de ser eficaços els antibiòtics?

BIO [2]

BTX.2 [2]

Experimentació Indagació i recerca Raonament i argumentació

L’evolució de les amebes de paper

L’evolució de les amebes de paper

BIO [2] BG [2]

BTX.2 [2] ESO.4 [2]

Indagació i recerca Raonament i argumentació

Les selves, les hamburgueses i tu. El flux d’energia en els ecosistemes

Les selves, les hamburgueses i tu. El flux d’energia en els ecosistemes

BIO [1]

BTX.2 [1]

Raonament i argumentació Representacions i models Resolució de problemes

El llangardaix gegant de El Hierro

El llangardaix gegant de El Hierro

BIO [6]

BTX.2 [6]

Raonament i argumentació Resolució de problemes Treball en context

Calc-Based Ecosystem Simulator

Calc-Based Ecosystem Simulator

BIO [2]

BTX.2 [2]

Animacions i simulacions AICLE/CLIL/EMILE Indagació i recerca Raonament i argumentació Resolució de problemes

Phylogène: Observa, compara, agrupa i emparenta

Phylogène: Observa, compara, agrupa i emparenta

BIO [1]

BTX.2 [1]

Indagació i recerca Raonament i argumentació Representacions i models Resolució de problemes

Fent arbres filogenètics moleculars

Fent arbres filogenètics moleculars

BIO [1]

BTX.2 [1]

Gestió d'informació Raonament i argumentació Representacions i models Resolució de problemes

Els conills han omplert la Terra!

Els conills han omplert la Terra!

BIO [1]

BTX.2 [1]

Animacions i simulacions Eines TIC Representacions i models Resolució de problemes

Definició d’espècie: La ciència no sempre és exacta!

Definició d’espècie: La ciència no sempre és exacta!

BIO [1]

BTX.2 [1]

Gestió d'informació Raonament i argumentació Resolució de problemes

El llangardaix gegant de El Hierro i la diversitat genètica

El llangardaix gegant de El Hierro i la diversitat genètica

BIO [2]

BTX.2 [2]

Raonament i argumentació

Quina és la història dels llangardaixos de les illes Canàries?

Quina és la història dels llangardaixos de les illes Canàries?

BIO [2]

BTX.2 [2]

Indagació i recerca Raonament i argumentació Resolució de problemes

Comparem dues basses

Comparem dues basses

BIO [1]

BTX.2 [1]

Raonament i argumentació Resolució de problemes

Relacions entre els organismes dels ecosistemes

Relacions entre els organismes dels ecosistemes

BIO [1]

BTX.2 [1]

Gestió d'informació Indagació i recerca

La Fotosíntesi

La Fotosíntesi

BIO [1]

BTX.2 [1]

Animacions i simulacions Experimentació Indagació i recerca Raonament i argumentació

Fotosíntesi: Reacció de Hill

Fotosíntesi: Reacció de Hill

BIO [1]

BTX.2 [1]

Experimentació

L’Encanyissada, un ecosistema fràgil

L’Encanyissada, un ecosistema fràgil

BIO [1]

BTX.2 [1]

Resolució de problemes

Tiberis Polars (Construcció de xarxes tròfiques)

Tiberis Polars (Construcció de xarxes tròfiques)

BIO [1]

BTX.2 [1]

Experimentació Resolució de problemes

Una antiga pel•lícula i un problema ecològic

Una antiga pel•lícula i un problema ecològic

BIO [1]

BTX.2 [1]

Resolució de problemes

Factors limitants

Factors limitants

BIO [1]

BTX.2 [1]

Raonament i argumentació

Aigües riques, vida escassa?

Aigües riques, vida escassa?

BIO [1]

BTX.2 [1]

Raonament i argumentació

123

Pàgina 1 de 3

itineraris [1]

No hi ha itineraris que corresponguin als criteris de selecció.
Evolució: Biodiversitat i canvi

Evolució: Biodiversitat i canvi

BIO [1]

BTX.2 [1]

Avís legal | © Departament d'Educació