XTEC Deparatament d'Educació
Què és l'ARC? Competències bàsiques Connexió ODS Ajuda i contacte
Inici Educació Secundària Obligatòria 3r ESO Biologia i Geologia Les respostes del cos

afina la cerca

Competències

  •  Aprendre a aprendre
  •  Artística i cultural
  •  Autonomia i iniciativa personal
  •  Comunicació lingüística i audiovisual
  •  Coneixement i interacció amb el món físic
  •  Matemàtica
  •  Social i ciutadana
  •  Tractament de la informació i competència digital
  •  Depèn de l’activitat en que s'utilitza

Matèries

  •  Ciències de la naturalesa
  •  Ciències socials
  •  Educació física
  •  Educació per a la ciutadania
  •  Educació visual i plàstica
  •  Llengua castellana i literatura
  •  Llengua catalana i literatura
  •  Llengua estrangera
  •  Matemàtiques
  •  Música
  •  Tecnologia
Afegeix descriptor

elements i itineraris Tweet

elements [31]

No hi ha elements que corresponguin als criteris de selecció.
Què és el melanoma?

Què és el melanoma?

BIO [1] BG [2]

BTX.1 [1] ESO.3 [1] ESO.4 [1]

Animacions i simulacions

Com ens protegeixen la capa d’ozó i la melanina?

Com ens protegeixen la capa d’ozó i la melanina?

BG [1] FQ [2]

ESO.3 [3]

Animacions i simulacions Gestió d'informació

Podem posar de manifest els efectes de la llum UV en els éssers vius?

Podem posar de manifest els efectes de la llum UV en els éssers vius?

BG [2]

ESO.3 [1] ESO.4 [1]

Experimentació Indagació i recerca Raonament i argumentació

Com funciona l’ull?

Com funciona l’ull?

BG [1]

ESO.3 [1]

Experimentació Indagació i recerca Material manipulable

Dissecció d’un ull de bou o de be

Dissecció d’un ull de bou o de be

BG [1]

ESO.3 [1]

Experimentació Indagació i recerca

A què són deguts els problemes de visió més habituals?

A què són deguts els problemes de visió més habituals?

BG [1] FQ [1]

ESO.3 [1] ESO.4 [1]

Experimentació Indagació i recerca

Per què els humans tenim tants colors diferents de pell? Simulació de l’acció de la selecció natural sobre el color de la pell humana

Per què els humans tenim tants colors diferents de pell? Simulació de l’acció de la selecció natural sobre el color de la pell humana

BIO [1] BG [3]

BTX.2 [1] ESO.3 [1] ESO.4 [2]

Animacions i simulacions Material manipulable

Cyborg

Cyborg

TEC [1] BG [1]

ESO.2 [1] ESO.3 [1]

Gestió d'informació Indagació i recerca Representacions i models Resolució de problemes Treball en context

Nosaltres t'informem: tu tries

Nosaltres t'informem: tu tries

BG [2] FQ [2]

ESO.3 [4]

Comunicació escrita Experimentació Raonament i argumentació

Les maladies infectieuses

Les maladies infectieuses

BG [1] FRAN [4]

ESO.3 [5]

AICLE/CLIL/EMILE Comunicació escrita Comunicació oral Exercitació lingüística Gestió d'informació

APS Medicaments: quins, quan, com

APS Medicaments: quins, quan, com

BG [1]

ESO.3 [1]

ODS Indagació i recerca Raonament i argumentació

La relació entre microorganismes i malalties infeccioses

La relació entre microorganismes i malalties infeccioses

BIO [1] BG [1]

BTX.2 [1] ESO.3 [1]

Indagació i recerca Raonament i argumentació

Transmissió per contacte de microorganismes

Transmissió per contacte de microorganismes

BIO [1] BG [1]

BTX.2 [1] ESO.3 [1]

Experimentació Indagació i recerca Resolució de problemes

El joc de la resistència

El joc de la resistència

BG [2]

ESO.3 [1] ESO.4 [1]

Jocs

Mans netes, mans brutes

Mans netes, mans brutes

BG [4]

ESO.1 [2] ESO.3 [2]

Experimentació Indagació i recerca Raonament i argumentació

Com preparar-nos per a una epidèmia?

Com preparar-nos per a una epidèmia?

BG [1]

ESO.3 [1]

Indagació i recerca Raonament i argumentació Resolució de problemes Treball en context

Per què no és convenient tornar a congelar els aliments?

Per què no és convenient tornar a congelar els aliments?

BG [3]

ESO.3 [3]

Experimentació Raonament i argumentació

Per què utilitzem desodorant?

Per què utilitzem desodorant?

BG [2]

ESO.3 [2]

Experimentació Raonament i argumentació Resolució de problemes

Quin és millor desinfectant?

Quin és millor desinfectant?

BG [2]

ESO.3 [2]

Experimentació Raonament i argumentació Resolució de problemes

Les drogues i la comunicació entre les neurones

Les drogues i la comunicació entre les neurones

BG [1]

ESO.3 [1]

Animacions i simulacions Gestió d'informació Maquetes i construccions Raonament i argumentació Treball en context

Simulant la transmissió de la SIDA

Simulant la transmissió de la SIDA

BG [2]

ESO.3 [1] ESO.4 [1]

ODS Experimentació Raonament i argumentació

Vull un tatuatge!!!

Vull un tatuatge!!!

BG [1]

ESO.3 [1]

Animacions i simulacions Exercitació lingüística Gestió d'informació Raonament i argumentació Treball en context

El sol, un plaer saludable?

El sol, un plaer saludable?

BG [2]

ESO.3 [2]

Gestió d'informació Indagació i recerca Raonament i argumentació

Debat sobre el VIH/Sida i la responsabilitat legal mitjançant un joc de cartes europeu “Decide”

Debat sobre el VIH/Sida i la responsabilitat legal mitjançant un joc de cartes europeu “Decide”

CMC [1] BG [3]

BTX.1 [1] ESO.3 [2] ESO.4 [1]

Jocs

Incidència i prevenció de la infecció pel VIH

Incidència i prevenció de la infecció pel VIH

CMC [1] BG [1]

BTX.1 [1] ESO.3 [1]

Sortides i treball de camp

La vacuna de la sida

La vacuna de la sida

CMC [2] BIO [2] BG [2]

BTX.1 [2] BTX.2 [2] ESO.3 [1] ESO.4 [1]

Animacions i simulacions

La resposta immunitària contra el VIH

La resposta immunitària contra el VIH

CMC [1] BG [1]

BTX.1 [1] ESO.3 [1]

Animacions i simulacions

El cicle d’infecció del VIH i el mecanisme d’actuació dels fàrmacs existents

El cicle d’infecció del VIH i el mecanisme d’actuació dels fàrmacs existents

CMC [2] BIO [3] BG [2]

BTX.1 [2] BTX.2 [3] ESO.3 [1] ESO.4 [1]

Animacions i simulacions

El VIH i el seu material genètic

El VIH i el seu material genètic

CMC [2] BIO [2] BG [2]

BTX.1 [2] BTX.2 [2] ESO.3 [1] ESO.4 [1]

Animacions i simulacions Maquetes i construccions Representacions i models

La recerca sobre VIH/sida

La recerca sobre VIH/sida

CMC [2] BG [2]

BTX.1 [2] ESO.3 [1] ESO.4 [1]

Comunicació escrita Comunicació oral

Per què suem?

Per què suem?

FQ [2] BG [2]

ESO.2 [2] ESO.3 [2]

Eines TIC Fonts primàries Indagació i recerca Representacions i models

itineraris [1]

No hi ha itineraris que corresponguin als criteris de selecció.
Què en saps del VIH i de la sida?

Què en saps del VIH i de la sida?

CMC [2] BIO [1] BG [2]

BTX.1 [2] BTX.2 [1] ESO.3 [1] ESO.4 [1]

Avís legal | © Departament d'Educació