XTEC Deparatament d'Educació
Què és l'ARC? Competències bàsiques Connexió ODS Ajuda i contacte
Inici Educació Primària Cicle Superior Coneixement del medi natural, social i cultural Matèria i energia

afina la cerca

Competències

  •  Aprendre a aprendre
  •  Artística i cultural
  •  Autonomia i iniciativa personal
  •  Comunicació lingüística i audiovisual
  •  Coneixement i interacció amb el món físic
  •  Matemàtica
  •  Social i ciutadana
  •  Tractament de la informació i competència digital
  •  Depèn de l’activitat en que s'utilitza

Àrees

  •  Coneixement del medi
  •  Educació artística
  •  Educació física
  •  Educació per a la ciutadania
  •  Llengua castellana i literatura
  •  Llengua catalana i literatura
  •  Llengua estrangera
  •  Matemàtiques
x Representacions i models x Imatge, so i vídeo x Resolució de problemes x Sortides i treball de camp x Comunicació escrita
Afegeix descriptor

elements i itineraris Tweet

elements [1]

No hi ha elements que corresponguin als criteris de selecció.
Com pot ser que el sabó netegi si està fet amb oli, i l’oli embruta?

Com pot ser que el sabó netegi si està fet amb oli, i l’oli embruta?

MEDI [4]

EP.CI [3] EP.CS [1]

Comunicació oral Gestió d'informació Indagació i recerca Raonament i argumentació

Quin tipus de consumidor energètic sóc?

Quin tipus de consumidor energètic sóc?

MEDI [4]

EP.CS [4]

Comunicació escrita ODS Comunicació oral Indagació i recerca Taules i gràfics

ESTEM COM UN LLUM

ESTEM COM UN LLUM

MEDI [3]

EP.CS [3]

Experimentació Material manipulable

The Sound Igloo. Changing sound properties with strings.

The Sound Igloo. Changing sound properties with strings.

MEDI [1] ANG [1] ART [1]

EP.CS [3]

AICLE/CLIL/EMILE Comunicació oral Indagació i recerca Raonament i argumentació

As Sound as a Bell

As Sound as a Bell

MEDI [2] ANG [1]

EP.CS [3]

AICLE/CLIL/EMILE Comunicació oral Experimentació Raonament i argumentació

Does It Sound Noisy? Experimenting to reduce sound in the classroom

Does It Sound Noisy? Experimenting to reduce sound in the classroom

MEDI [3] ANG [1]

EP.CS [4]

AICLE/CLIL/EMILE Comunicació oral Experimentació Indagació i recerca Raonament i argumentació

Inquiry Based Science & English: Animals, Water and Sound project.

Inquiry Based Science & English: Animals, Water and Sound project.

MEDI [3] ANG [1]

EP.CS [4]

AICLE/CLIL/EMILE Experimentació Raonament i argumentació Taules i gràfics

LA FÍSICA EN EL MOVIMENT  PROGRAMAT

LA FÍSICA EN EL MOVIMENT PROGRAMAT

MEDI [4]

EP.CS [4]

Eines TIC Experimentació Raonament i argumentació Resolució de problemes

Invents elèctrics

Invents elèctrics

MEDI [3]

EP.CS [3]

Experimentació

Mistery Box. Com podem aixecar un pes?

Mistery Box. Com podem aixecar un pes?

MEDI [3]

EP.CS [3]

Jocs Maquetes i construccions Raonament i argumentació Resolució de problemes

Som enginyers! Fem avions de paper!

Som enginyers! Fem avions de paper!

MEDI [3]

EP.CS [3]

Experimentació Indagació i recerca Maquetes i construccions Material manipulable Raonament i argumentació

Quins materials podem utilitzar per a la construcció de les nostres cases?

Quins materials podem utilitzar per a la construcció de les nostres cases?

MEDI [5]

EP.CS [5]

Eines TIC Experimentació Raonament i argumentació

Qui forada els planetes?

Qui forada els planetes?

MEDI [4]

EP.CS [4]

Experimentació Gestió d'informació Indagació i recerca Representacions i models Taules i gràfics

Com actuen les forces?

Com actuen les forces?

MEDI [2]

EP.CS [2]

Experimentació Material manipulable

Algunes propietats saludables del quefir

Algunes propietats saludables del quefir

MEDI [3] BG [1]

EP.CS [3] ESO.1 [1]

Experimentació Indagació i recerca

De què està format un grànul de quefir?

De què està format un grànul de quefir?

MEDI [4] BG [1]

EP.CS [4] ESO.1 [1]

Experimentació

El quefir, el fan éssers vius? 3. Es relacionen?

El quefir, el fan éssers vius? 3. Es relacionen?

MEDI [4] BG [1]

EP.CS [4] ESO.1 [1]

Experimentació Indagació i recerca Raonament i argumentació

El quefir, el fan éssers vius? 2. Es reprodueixen?

El quefir, el fan éssers vius? 2. Es reprodueixen?

MEDI [4] BG [1]

EP.CS [4] ESO.1 [1]

Experimentació Indagació i recerca Raonament i argumentació

El quefir, el fan éssers vius? 1. Es nodreixen?

El quefir, el fan éssers vius? 1. Es nodreixen?

MEDI [4] BG [1]

EP.CS [4] ESO.1 [1]

Experimentació Indagació i recerca Raonament i argumentació

Construïm un robot

Construïm un robot

MEDI [3]

EP.CS [3]

Maquetes i construccions Material manipulable

Per què els del pis de sota senten el soroll dels mobles, quan els movem, si no hi ha cap esquerda?

Per què els del pis de sota senten el soroll dels mobles, quan els movem, si no hi ha cap esquerda?

MEDI [5]

EP.CS [5]

Gestió d'informació Indagació i recerca Raonament i argumentació Representacions i models Treball en context

Els minerals. Fem un curt!

Els minerals. Fem un curt!

MEDI [4]

EP.CS [4]

Comunicació oral Eines TIC Experimentació Imatge, so i vídeo Raonament i argumentació

Se senten sons a la Lluna?

Se senten sons a la Lluna?

MEDI [4]

EP.CM [2] EP.CS [2]

Eines TIC Indagació i recerca Maquetes i construccions Material manipulable Raonament i argumentació

Per què el cel és blau?

Per què el cel és blau?

MEDI [4]

EP.CS [4]

Comunicació oral Experimentació Indagació i recerca Material manipulable Raonament i argumentació

Podríem  viure sense tecnologia?

Podríem viure sense tecnologia?

MEDI [5]

EP.CS [5]

Eines TIC Experimentació Gestió d'informació Indagació i recerca

Mescles homogènies i heterogènies: separació

Mescles homogènies i heterogènies: separació

MEDI [2]

EP.CS [2]

Comunicació oral Exercitació lingüística Experimentació Material manipulable Raonament i argumentació

Com és que caminen per sobre l’aigua?

Com és que caminen per sobre l’aigua?

MEDI [5]

EP.CM [3] EP.CS [2]

Exercitació lingüística Experimentació Indagació i recerca Material manipulable Raonament i argumentació

Podem millorar el nivell de soroll de l’escola?

Podem millorar el nivell de soroll de l’escola?

MEDI [10]

EP.CM [3] EP.CS [7]

Eines TIC Gestió d'informació Indagació i recerca Projectes de centre Resolució de problemes

Minerals al supermercat

Minerals al supermercat

MEDI [3]

EP.CS [3]

Experimentació Material manipulable

Un pèndol ple d’art

Un pèndol ple d’art

MEDI [2]

EP.CS [2]

Experimentació Material manipulable Raonament i argumentació

Hem fet un circuit elèctric!

Hem fet un circuit elèctric!

MEDI [4]

EP.CS [4]

Comunicació oral Experimentació Maquetes i construccions Material manipulable Raonament i argumentació

Els incendis, una pertorbació en els ecosistemes

Els incendis, una pertorbació en els ecosistemes

MEDI [11]

EP.CM [5] EP.CS [6]

ODS Gestió d'informació Maquetes i construccions Raonament i argumentació Sortides i treball de camp

Com podem saber la història d’una roca?

Com podem saber la història d’una roca?

MEDI [4]

EP.CS [4]

Experimentació Indagació i recerca Maquetes i construccions Raonament i argumentació

Es podria repetir una nit tràgica com la del 25 de setembre de 1962?

Es podria repetir una nit tràgica com la del 25 de setembre de 1962?

MEDI [5]

EP.CS [5]

Fonts primàries Mapes i plànols Taules i gràfics Treball en context

Llum: reflexió i refracció

Llum: reflexió i refracció

MEDI [2]

EP.CS [2]

Experimentació Material manipulable

Refrigeració sostenible

Refrigeració sostenible

MEDI [4]

EP.CS [4]

Maquetes i construccions Material manipulable Raonament i argumentació Resolució de problemes

Les sortides, una activitat per aprendre

Les sortides, una activitat per aprendre

MEDI [3]

EP.CS [3]

Indagació i recerca Mapes i plànols Sortides i treball de camp

A  l’estiu molts boscos catalans es cremen. Podem fer alguna cosa per evitar els incendis?

A l’estiu molts boscos catalans es cremen. Podem fer alguna cosa per evitar els incendis?

MEDI [4] CAT [3]

EP.CS [7]

ODS Jocs Raonament i argumentació Sortides i treball de camp

Construcció de circuits elèctrics

Construcció de circuits elèctrics

MEDI [3]

EP.CS [3]

Maquetes i construccions Material manipulable

Energy world: electricity around us

Energy world: electricity around us

MEDI [1] ANG [3]

EP.CS [4]

AICLE/CLIL/EMILE

Experimenting with physical processes

Experimenting with physical processes

MEDI [1] ANG [3]

EP.CS [4]

AICLE/CLIL/EMILE

The solar system

The solar system

MEDI [1] ANG [3]

EP.CS [4]

AICLE/CLIL/EMILE

Machines move the world

Machines move the world

MEDI [1] ANG [3]

EP.CS [4]

AICLE/CLIL/EMILE

Sòlids, liquids, gasos?

Sòlids, liquids, gasos?

MEDI [2]

EP.CS [2]

Eines TIC Experimentació Fonts primàries Indagació i recerca

Com es produeixen els sons?

Com es produeixen els sons?

MEDI [2]

EP.CS [2]

Material manipulable Raonament i argumentació

Investiguem sobre el compost

Investiguem sobre el compost

MEDI [5]

EP.CS [5]

Comunicació escrita Comunicació oral Eines TIC Fonts primàries Resolució de problemes

Els cranis ens parlen

Els cranis ens parlen

MEDI [4]

EP.CS [4]

Comunicació escrita Comunicació oral Eines TIC Gestió d'informació Imatge, so i vídeo Literatura Maquetes i construccions Representacions i models Resolució de problemes Sortides i treball de camp

L'argent viu

L'argent viu

MEDI [3]

EP.CS [3]

Comunicació escrita Comunicació oral Eines TIC Fonts primàries Resolució de problemes

itineraris [0]

No hi ha itineraris que corresponguin als criteris de selecció.
Inquiry Based Science and English Projects and Workshop

Inquiry Based Science and English Projects and Workshop

MEDI [3] ANG [1]

EP.CS [4]

AICLE/CLIL/EMILE Comunicació escrita Comunicació oral Experimentació Indagació i recerca

Remenar, pensar i fer amb la mistery box

Remenar, pensar i fer amb la mistery box

MEDI [6] TEC [2]

EP.CI [2] EP.CM [2] EP.CS [2] ESO.1 [1] ESO.3 [1]

Indagació i recerca Maquetes i construccions Resolució de problemes

El so i l’oïda

El so i l’oïda

MEDI [6]

EP.CS [6]

Comunicació oral Experimentació Indagació i recerca Maquetes i construccions Raonament i argumentació

El quefir, el fan éssers vius?

El quefir, el fan éssers vius?

MEDI [3] BG [1]

EP.CS [3] ESO.1 [1]

Experimentació Indagació i recerca Raonament i argumentació

Avís legal | © Departament d'Educació