XTEC Deparatament d'Educació
Què és l'ARC? Competències bàsiques Connexió ODS Ajuda i contacte
Inici Educació Primària Cicle Mitjà Coneixement del medi natural, social i cultural

afina la cerca

Competències

  •  Aprendre a aprendre
  •  Artística i cultural
  •  Autonomia i iniciativa personal
  •  Comunicació lingüística i audiovisual
  •  Coneixement i interacció amb el món físic
  •  Matemàtica
  •  Social i ciutadana
  •  Tractament de la informació i competència digital
  •  Depèn de l’activitat en que s'utilitza

Àrees

  •  Coneixement del medi
  •  Educació artística
  •  Educació física
  •  Educació per a la ciutadania
  •  Llengua castellana i literatura
  •  Llengua catalana i literatura
  •  Llengua estrangera
  •  Matemàtiques
x Material manipulable
Afegeix descriptor

elements i itineraris Tweet

elements [24]

No hi ha elements que corresponguin als criteris de selecció.
Juguem a la selecció natural

Juguem a la selecció natural

MEDI [2]

EP.CM [1] EP.CS [1]

Animacions i simulacions

Apadrinem l'Església Romànica de La Palma d’Ebre

Apadrinem l'Església Romànica de La Palma d’Ebre

MEDI [6]

EP.CM [3] EP.CS [3]

Comunicació oral Eines TIC Fonts primàries Projectes de centre Treball en context

Let's read the sky

Let's read the sky

MEDI [1] ANG [1]

EP.CM [2]

AICLE/CLIL/EMILE

Happy to live, live to be happy

Happy to live, live to be happy

MEDI [1] ANG [1]

EP.CM [2]

AICLE/CLIL/EMILE

Animals around the world

Animals around the world

MEDI [1] ANG [1]

EP.CM [2]

AICLE/CLIL/EMILE

The animal kingdom and endangered animals

The animal kingdom and endangered animals

MEDI [1] ANG [1]

EP.CM [2]

AICLE/CLIL/EMILE

Stay Healthy

Stay Healthy

MEDI [1] ANG [1]

EP.CM [2]

AICLE/CLIL/EMILE

Quina diferència hi ha entre un producte ecològic i un que no ho és?

Quina diferència hi ha entre un producte ecològic i un que no ho és?

MEDI [2]

EP.CM [2]

ODS Comunicació oral Experimentació Indagació i recerca Raonament i argumentació

Camins d’aigua

Camins d’aigua

MEDI [3]

EP.CM [3]

Indagació i recerca Maquetes i construccions

Com és que les anguiles han tornat al riu Besòs?

Com és que les anguiles han tornat al riu Besòs?

MEDI [3]

EP.CM [3]

ODS Comunicació oral Experimentació Indagació i recerca Treball en context

Tots vivim igual?

Tots vivim igual?

MEDI [4]

EP.CI [2] EP.CM [2]

Indagació i recerca Raonament i argumentació

Els llibres tenen futur?

Els llibres tenen futur?

MEDI [1]

EP.CM [1]

Gestió d'informació Indagació i recerca Treball en context

Som conscients de tot el que s’amaga quan consumin? Les joguines

Som conscients de tot el que s’amaga quan consumin? Les joguines

MEDI [1]

EP.CM [1]

ODS Gestió d'informació Indagació i recerca Treball en context

El treball per projectes. Com és que es fan els jocs Olímpics?

El treball per projectes. Com és que es fan els jocs Olímpics?

MEDI [3] CAT [2] ART [1]

EP.CM [6]

Indagació i recerca Maquetes i construccions Projectes de centre

Mistery Box. Com més lluny, millor. Nivell bàsic

Mistery Box. Com més lluny, millor. Nivell bàsic

MEDI [2]

EP.CM [2]

Maquetes i construccions Resolució de problemes

Experiment amb l'aigua

Experiment amb l'aigua

MEDI [4]

EP.CM [4]

Comunicació oral Experimentació Material manipulable Raonament i argumentació

El nostre monument: Font d'història

El nostre monument: Font d'història

MEDI [2] CAT [2]

EP.CM [4]

Comunicació escrita Eines TIC Fonts primàries Material manipulable Treball en context

How do we convince adults to give up smoking?

How do we convince adults to give up smoking?

MEDI [1] ANG [1]

EP.CM [2]

Exercitació lingüística Gestió d'informació Raonament i argumentació

Com s’ho fa la mà per créixer?

Com s’ho fa la mà per créixer?

MEDI [1] CAT [1]

EP.CM [2]

Comunicació oral Experimentació Maquetes i construccions Raonament i argumentació

L’aire xoca?

L’aire xoca?

MEDI [4]

EP.CM [4]

Experimentació Material manipulable Raonament i argumentació Representacions i models

L’aigua, un recurs escàs

L’aigua, un recurs escàs

MEDI [2] MAT [1]

EP.CM [3]

Experimentació Material manipulable

Experiències sobre el sistema solar

Experiències sobre el sistema solar

MEDI [3]

EP.CM [3]

Animacions i simulacions Maquetes i construccions Material manipulable Raonament i argumentació Representacions i models

La nutrició de les plantes

La nutrició de les plantes

MEDI [3]

EP.CM [3]

Experimentació Raonament i argumentació Resolució de problemes Taules i gràfics

Podria desaparèixer l'hort de l'escola?

Podria desaparèixer l'hort de l'escola?

MEDI [5]

EP.CM [5]

Experimentació Raonament i argumentació Treball en context

Per què es produeixen les estacions de l’any?

Per què es produeixen les estacions de l’any?

MEDI [3]

EP.CM [3]

Projectes de centre Raonament i argumentació

Com ho fan les plantes per buscar la llum del sol?

Com ho fan les plantes per buscar la llum del sol?

MEDI [4]

EP.CM [4]

Eines TIC Experimentació Maquetes i construccions Material manipulable

Podem viure sense internet?

Podem viure sense internet?

MEDI [7]

EP.CM [4] EP.CS [3]

Eines TIC Experimentació Gestió d'informació Raonament i argumentació

Enterraments del món

Enterraments del món

MEDI [1]

EP.CM [1]

Maquetes i construccions

Com s’alimenten les plantes de l’hort?

Com s’alimenten les plantes de l’hort?

MEDI [7]

EP.CM [7]

Animacions i simulacions Eines TIC Mapes i plànols Material manipulable Treball en context

La font del pati no funciona

La font del pati no funciona

MEDI [4]

EP.CM [4]

Experimentació Maquetes i construccions Material manipulable Sortides i treball de camp

L'evolució del cervell humà

L'evolució del cervell humà

MEDI [2] MAT [1] ART [1]

EP.CM [4]

Experimentació Maquetes i construccions Material manipulable

Per què el groc?

Per què el groc?

MEDI [2]

EP.CM [2]

Indagació i recerca Treball en context

La Cocollona, un ésser de Girona

La Cocollona, un ésser de Girona

MEDI [4]

EP.CM [2] EP.CS [2]

Eines TIC Material manipulable Sortides i treball de camp

El bosc, un amic desconegut

El bosc, un amic desconegut

MEDI [6]

EP.CM [6]

ODS Indagació i recerca Mapes i plànols Raonament i argumentació Sortides i treball de camp

Alguns invents de l’Edat Mitjana

Alguns invents de l’Edat Mitjana

MEDI [4]

EP.CM [4]

Indagació i recerca Maquetes i construccions

L’obesitat a estudi

L’obesitat a estudi

MEDI [1]

EP.CM [1]

Gestió d'informació Indagació i recerca Raonament i argumentació Taules i gràfics

A casa estem tots malalts!

A casa estem tots malalts!

MEDI [5]

EP.CM [5]

Gestió d'informació Raonament i argumentació Representacions i models Treball en context

Si l’aigua no té color, per què la neu és blanca?

Si l’aigua no té color, per què la neu és blanca?

MEDI [4]

EP.CM [4]

Experimentació Indagació i recerca Material manipulable Raonament i argumentació

A tots el planetes hi ha primavera?

A tots el planetes hi ha primavera?

MEDI [2]

EP.CM [2]

Indagació i recerca Maquetes i construccions Raonament i argumentació Representacions i models

Itinerari de natura: les plantes del nostre entorn

Itinerari de natura: les plantes del nostre entorn

MEDI [2]

EP.CM [2]

Mapes i plànols Projectes de centre Sortides i treball de camp

EXPLORADORS DEL TEMPS - Les màquines del temps

EXPLORADORS DEL TEMPS - Les màquines del temps

MEDI [1] ART [1]

EP.CM [2]

Comunicació oral Gestió d'informació Imatge, so i vídeo Indagació i recerca Material manipulable

ScienTICart. Science&Contemporay Art through ICT- Light&Shadow

ScienTICart. Science&Contemporay Art through ICT- Light&Shadow

MEDI [2] ANG [2] ART [2]

EP.CI [3] EP.CM [3]

AICLE/CLIL/EMILE Comunicació oral Experimentació Indagació i recerca Material manipulable

La zona volcànica de la Garrotxa

La zona volcànica de la Garrotxa

MEDI [4]

EP.CM [4]

Gestió d'informació Indagació i recerca Mapes i plànols Sortides i treball de camp

Com és de gran el Sol?

Com és de gran el Sol?

MEDI [2]

EP.CM [2]

Animacions i simulacions Experimentació Maquetes i construccions Representacions i models

Shh, silenci!

Shh, silenci!

MEDI [4]

EP.CM [4]

Experimentació Indagació i recerca Material manipulable Treball en context

Se senten sons a la Lluna?

Se senten sons a la Lluna?

MEDI [4]

EP.CM [2] EP.CS [2]

Eines TIC Indagació i recerca Maquetes i construccions Material manipulable Raonament i argumentació

Com es contamina el riu Segre?

Com es contamina el riu Segre?

MEDI [3]

EP.CM [3]

ODS Experimentació Gestió d'informació Raonament i argumentació

Nimfes i dracs

Nimfes i dracs

MEDI [2]

EP.CI [1] EP.CM [1]

Indagació i recerca Raonament i argumentació Sortides i treball de camp

Podem utilitzar el riu com vulguem?

Podem utilitzar el riu com vulguem?

MEDI [5]

EP.CM [5]

Indagació i recerca Mapes i plànols Raonament i argumentació Sortides i treball de camp

Com és que caminen per sobre l’aigua?

Com és que caminen per sobre l’aigua?

MEDI [5]

EP.CM [3] EP.CS [2]

Exercitació lingüística Experimentació Indagació i recerca Material manipulable Raonament i argumentació

Anem de “cacera” a l’hort! Quins animals trobem a l’hort?

Anem de “cacera” a l’hort! Quins animals trobem a l’hort?

MEDI [4]

EP.CM [3] EP.CS [1]

Comunicació oral Eines TIC Sortides i treball de camp

L’aerolliscador

L’aerolliscador

MEDI [4]

EP.CM [4]

Indagació i recerca Maquetes i construccions Material manipulable

Podem millorar el nivell de soroll de l’escola?

Podem millorar el nivell de soroll de l’escola?

MEDI [10]

EP.CM [3] EP.CS [7]

Eines TIC Gestió d'informació Indagació i recerca Projectes de centre Resolució de problemes

Com podem fer planter ecològic per a l’hort de l’escola?

Com podem fer planter ecològic per a l’hort de l’escola?

MEDI [10]

EP.CI [4] EP.CM [3] EP.CS [3]

Material manipulable Projectes de centre Sortides i treball de camp

Seguiment meteorològic.

Seguiment meteorològic.

MEDI [3]

EP.CM [3]

Eines TIC Gestió d'informació Indagació i recerca Taules i gràfics

Fem un mapa de perillositat

Fem un mapa de perillositat

MEDI [4]

EP.CM [4]

Eines TIC Gestió d'informació Imatge, so i vídeo Mapes i plànols Sortides i treball de camp

Que tothom ho sàpiga!

Que tothom ho sàpiga!

MEDI [3]

EP.CM [3]

Comunicació escrita Comunicació oral Imatge, so i vídeo Raonament i argumentació Treball en context

Mesurem el temps atmosfèric que fa

Mesurem el temps atmosfèric que fa

MEDI [4]

EP.CM [4]

Experimentació Indagació i recerca Material manipulable Resolució de problemes

Construïm una gàbia meteorològica

Construïm una gàbia meteorològica

MEDI [5]

EP.CM [5]

Mapes i plànols Material manipulable Resolució de problemes

Aprofitem el vent

Aprofitem el vent

MEDI [5]

EP.CM [5]

Experimentació Indagació i recerca Resolució de problemes Treball en context

Com funciona un pèndol?

Com funciona un pèndol?

MEDI [3]

EP.CM [3]

Animacions i simulacions Experimentació Indagació i recerca Maquetes i construccions

Els incendis, una pertorbació en els ecosistemes

Els incendis, una pertorbació en els ecosistemes

MEDI [11]

EP.CM [5] EP.CS [6]

ODS Gestió d'informació Maquetes i construccions Raonament i argumentació Sortides i treball de camp

Agricultura autòctona de la Garrotxa. Un viatge en el temps

Agricultura autòctona de la Garrotxa. Un viatge en el temps

MEDI [6]

EP.CM [6]

Eines TIC Imatge, so i vídeo Indagació i recerca Sortides i treball de camp Taules i gràfics

L'Arc de Sant Martí: llum i colors

L'Arc de Sant Martí: llum i colors

MEDI [6]

EP.CM [6]

Comunicació oral Experimentació Indagació i recerca Raonament i argumentació

Investiguem el riu Foix

Investiguem el riu Foix

MEDI [5]

EP.CM [5]

Gestió d'informació Indagació i recerca Raonament i argumentació Sortides i treball de camp

Els minerals, de la terra a la vida quotidiana

Els minerals, de la terra a la vida quotidiana

MEDI [7] CAT [2]

EP.CM [9]

Experimentació Gestió d'informació Indagació i recerca Material manipulable

Les formigues i l’alimentació

Les formigues i l’alimentació

MEDI [2]

EP.CM [2]

Experimentació Material manipulable Taules i gràfics

Cataloguem les plantes del pati

Cataloguem les plantes del pati

MEDI [2]

EP.CM [2]

Eines TIC Experimentació Material manipulable Sortides i treball de camp Treball en context

Els òrgans del nostre cos

Els òrgans del nostre cos

MEDI [6]

EP.CM [3] EP.CS [3]

Maquetes i construccions Raonament i argumentació Representacions i models

Milers de vertebrats diferents, però tots amb esquelet

Milers de vertebrats diferents, però tots amb esquelet

MEDI [4]

EP.CM [4]

Indagació i recerca Maquetes i construccions Material manipulable Raonament i argumentació Representacions i models

Les plantes es mouen?

Les plantes es mouen?

MEDI [2]

EP.CM [2]

Comunicació escrita Comunicació oral Eines TIC Imatge, so i vídeo Raonament i argumentació

La funció de relació, els èssers vius interaccionen amb el medi

La funció de relació, els èssers vius interaccionen amb el medi

MEDI [4]

EP.CM [4]

Comunicació escrita Comunicació oral Eines TIC Maquetes i construccions Representacions i models

Com ho han fet els éssers vius per canviar al llarg del temps?

Com ho han fet els éssers vius per canviar al llarg del temps?

MEDI [3]

EP.CM [3]

Comunicació escrita Comunicació oral Jocs Resolució de problemes

itineraris [0]

No hi ha itineraris que corresponguin als criteris de selecció.
Projecte Implica't+

Projecte Implica't+

CTMA [2] COM [3] ENT [1] MEDI [3] EDUCA [3] BG [2] CDH [1] EEC [1] IC [1] SSC [1] PROJ [1]

BTX.1 [1] BTX.2 [1] EI.3-6 [4] EP.CI [2] EP.CM [2] EP.CS [2] ESO.3 [2] ESO.4 [2] FAMÍ [2] TRANS [1]

ODS Eines TIC Indagació i recerca Jocs Projectes de centre

Remenar, pensar i fer amb la mistery box

Remenar, pensar i fer amb la mistery box

MEDI [6] TEC [2]

EP.CI [2] EP.CM [2] EP.CS [2] ESO.1 [1] ESO.3 [1]

Indagació i recerca Maquetes i construccions Resolució de problemes

Podem preveure la caiguda dels arbres a causa del vent?

Podem preveure la caiguda dels arbres a causa del vent?

MEDI [5]

EP.CM [5]

ODS Experimentació Mapes i plànols Projectes de centre Taules i gràfics

Avís legal | © Departament d'Educació