Cerca general d'elements didàctics
Imatge | Títol d’element didàctic | Descripció | Tipus d’element didàctic |
---|---|---|---|
![]() |
Goldsworthy: The art of nature |
This project is designed to be applied to four different groups of students. For all of them, the driving question is the same: How can Art highlight the connection between humans and nature?... |
|
![]() |
Vivenciem les vocals |
Vols conèixer com els nens i nenes d’educació infantil aprenen les vocals experimentant-les en la seva pròpia pell a partir de la lectura d'un conte? Aquesta proposta presenta una manera integral... |
|
|
Fem mates amb el coronavirus |
Joc per treballar de manera lúdica i atractiva les matemàtiques tot implicant-ho a un tema real i actual, el coronavirus. Cada cop que el nen i/o la nena encerten una pregunta el sabó s’apropa... |
|
|
Benvinguts a la nostra Terra |
Jclic per començar a desenvolupar l'esperit crític de solidaritat, valors, respecte i cura en els infants, de P-5 i Cicle Inicial de primària. |
|
|
El teatre de les persones |
La diversitat d’identitats de gènere, d’orientacions sexuals, d’expressions de gènere i de sexes biològics ha estat una realitat sempre vigent, però no ha estat fins les darreres dècades en què... |
|
![]() |
Winter, the little snowman |
Fem un mural sobre l’hivern? Llegim un conte? Escoltem cançons sobre aquesta estació? A "Winter, the little snowman", els alumnes de P-5 treballen, des de la tutoria, de manera globalitzada i... |
|
![]() |
The very hungry caterpillar |
En arribar la primavera, a les classes de primer cicle de primària, presentem i treballem el conte “The very hungry caterpillar” d’Eric Carle, tot relacionant-lo amb temes de natura i menjar... |
|
![]() |
La vida quotidiana amb mirada matemàtica |
A l’escola bressol hi ha moltes situacions matemàtiques, tan sols cal que l'adult sàpiga reconèixer-les i els hi doni la intencionalitat educativa: quan els infants fan descoberta dels objectes i... |
|
![]() |
RETRATS LLUMINOSOS |
• Donar a conèixer als nens el museu Can Framis (com entitat del barri o la ciutat) . |
|
![]() |
EL MEU PAISATGE |
• Donar a conèixer als nens el museu Can Framis com entitat del barri o la ciutat. |
|
![]() |
Tenim olives però no són bones per menjar! |
Mentre treballàvem a la classe els fruits que la terra ens dóna a la tardor, el Biel va portar a classe un pot de vidre amb olives acabades de collir. En tastar-les vàrem veure que no ens... |
|
![]() |
Els Tsunamis |
En aquest projecte els infants podran aprendre què és un tsunami i les causes que els provoquen. Buscaran i trobaran informació en llibres i internet. Faran un tsunami en una capsa per observar i... |
|
![]() |
Construïm la maqueta del nostre pati |
A partir del projecte global “Pirates” que s’estava portant a terme a les classes de P5, vinculat amb les colònies, se’ns va acudir plantejar una cerca de tresor al pati de l’escola. Per tal de... |
|
![]() |
Descobrim cossos geomètrics, l'esfera i el prisma |
Partim de dos contes La Pilota i El Regal. Primer hem explicat el conte de La Pilota i després hem jugat amb pilotes de diverses mides. En una altra sessió hem explicat el conte de El Regal i hem... |
|
![]() |
Street Art |
Aquesta proposta pretén apropar als alumnes al món de l’art a través de l’art urbà. Sovint a les escoles es treballa l’art des de la vessant de la pintura i l’escultura, i sovint oblidem a la... |
|
![]() |
Mirem i escoltem la llum. |
La present proposta pretén incorporar l’art contemporani a l’aula, més concretament, a partir de la presentació de l'artista Eugènia Balcells. Els aprenents es posaran a la seva pell, tot... |
|
![]() |
No totes les princeses són fines ni tots els cavallers cacen dracs! |
La imatge de les princeses i els cavallers està molt tipificada per la societat, que atribueix uns rols específics segons el gènere. És típic trobar imatges de princeses fines i delicades que... |
|
|
Vols ser un artista? |
Aquesta proposta permet descobrir les qualitats dels materials a través de l'obra de Tàpies. |
|
![]() |
Cases del món/Houses of the world |
A través de la descoberta de cases d'arreu del món els alumnes aprendran a descriure una casa. A més, entendran que cada país té cases diferents depenent dels recursos i climatologia. Es tracta d'... |
|
![]() |
Es pot acabar el pa? |
El pa és un aliment ben present a la nostra dieta. El seu origen, el procés de transformació de blat en farina i aquesta en massa de pa és un procés costós i s’hi han d’invertir recursos econòmics... |
|
![]() |
ELS MINIMONS |
És una proposta formada per diferents materials inespecífics que l'infant anirà manipulant i combinant per crear, des de la seva visió, el món on viu. |
|
|
JOC D'EXPERIMENTACIÓ |
Proposta destinada a infants d'1 a 3 anys. Es tracta de safates d'experimentació amb materials naturals com: farina, clara d'ou muntada, pellofes de civada, grans de cereals, pell assecada de... |
|
![]() |
LES PANERES |
Es presenten diferents paneres (de vímet dur, de fusta i de metall) amb objectes d’ús quotidià escollits segons la seva qualitat i les seves característiques pel que fa a la forma, la mida i el... |
|
![]() |
EL JOC DE CONSTRUCCIONS |
A través del joc de construccions, els infants van adquirint nocions que els ajuden a comprendre millor el món que els envolta: aspectes espacials com el volum, la mida, les formes geomètriques... |
|
![]() |
Material inespecífic |
En aquesta proposta es presenten una sèrie de materials inespecífics i les relacions que es poden establir amb aquests, per treballar la lògica-matemàtica al primer cicle d’Educació Infantil. El... |