fitxa de l'element
Resum
Comença amb la proposta de triar, a partir d’uns ingressos, entre diferents possibles despeses. Per fer-ne la tria, és útil arrodonir els preus a quantitats enteres d’euros i així poder estimar, mentalment, el que gastaríem segons les opcions que escollim. Es tracta també d’aprendre a identificar ingressos i despeses. El gruix de l’activitat consisteix a fer un pressupost, treballant d’entrada en petit grup, per fer una festa a la classe. A tall d’exemple, se’ls ofereix la possibilitat de comprar pizzes en tres establiments diferents; i així per decidir la despesa han de considerar mides, preus, ofertes, qualitats... Finalment, hauran de prendre una decisió col•lectiva, a partir de les estimacions de despeses que hagin fet els grups.
Eixos de capacitats / Competències
+ Educació PrimàriaMatemàtica
+ Educació PrimàriaSocial i ciutadana
+ Educació Secundària ObligatòriaMatemàtica
+ Educació Secundària ObligatòriaSocial i ciutadana
Àrees / Matèries
Materials de l'element
Documents per al professorat
Documents per a l'alumnat