fitxa de l'element
Comunicació oral Experimentació Material manipulable
Resum
Partim de la pregunta: Quin sòl per a les tomaqueres?. A la 1a. sessió es presenten diferents tipus de sòls per al seu etiquetatge. Davant d’aquesta dificultat, es planteja un treball de manipulació per descobrir la plasticitat, adherència i consistència d’aquests sòls.
A la següent sessió, es fa l’experiment de la capacitat d’absorció del sòl, i l’experiment de l’escorrentia.
Si es disposa de càmera mòtic i lupa binocular, es pot fer una sessió de granulometria.
Amb les guies d’identificació d’animals del sòl, a la 4a sessió, es capturen i s’identifiquen animalons, per deduir quina és la biomassa.
Per acabar, cal fer una reflexió a partir de la lectura del còmic “Viure al Sòl”, per entendre que el sòl és un recurs NO renovable.
Eixos de capacitats / Competències
+ Educació PrimàriaAprendre a aprendre
+ Educació PrimàriaComunicació lingüística i audiovisual
+ Educació PrimàriaConeixement i interacció amb el món físic
Àrees / Matèries
Materials de l'element
Documents per al professorat