fitxa personal
CDEC
CESIRE al qual té vinculació
participació
elements
Acció enzimàtica 1
Acció enzimàtica 2
Anemia falciforme
Avui toca verdura….
BOLETS!
Bon profit! Cadenes i xarxes tròfiques
Canvis a la cuina
Com és el Sistema Solar?
Com sabem què és viu?
Com veien el cicle antigament?
Comparem detergents
Concentració i densitat en capes de colors
Cuinats amb mesura
Del gra de cafè a l’àtom de carboni: Les dimensions de la vida
Depurar l'aigua
Diagnosi molecular de la Fibrosi quística (les proves de DNA)
Dissolem caramels
Dolç o salat
Duplicació del DNA
Eclipsis
El cicle de l'aigua, una idea elaborada amb la intervenció de molts savis
El cicle de les roques a l’aula: relacionant productes i processos
El cicle de vida dels materials
El kwashiorkor: la importància de les proteïnes en l’alimentació
El llevat, es nodreix?
El llevat, es pot reproduir?
El llevat, es relaciona? En què consisteix la funció de relació?
El llevat, té cèl•lules?
El mar, un ecosistema immens
El model cinètic de la matèria
El monstre de l’Ebre
El problema del codi genètic
El telescopi
Els 5 Regnes. Treballar a la xarxa
Els minerals no només estan a la muntanya
Els processos osmòtics
Empaquetament del DNA
Envasar i transportar
Estructura de la membrana cel•lular
Estructura dels alvèols
Estructura i funció de l’aparell digestiu
Exploració genètica
Extracció del DNA
Factors que modfiquen l'acció enzimàtica
Fem un bloc...
Fem una amanida!
Fruites i verdures a l’aigua
Funcions de la membrana cel•lular
Guia d'estudi de la duplicació del DNA
Guia d'estudi de la transcripció del DNA
Joc de rol sobre malalties genètiques
L'acció de la catalasa
L'aigua, on és i com canvia?
L'aigua, un recurs vital
La cera i el gel
La granota gironina
La proteïna RTFQ i el transport a través de la membrana
La sal i les sals
La salsa de les salses
La Terra i la Lluna
La Terra inquieta 2: roques magmàtiques
La Terra inquieta 3: viatge a l’interior de la Terra
La Terra inquieta: simulant una erupció volcànica
La Terra, un planeta blau
Laboratori virtual
Les algues, són plantes? Totes les plantes són iguals?
Les plantes, el canvi climàtic i el futur de la humanitat
Les plantes, es mouen?
Les plantes, tenen òrgans?
L’activitat de la catalasa als llevats
L’aigua cau del cel?
L’aparell reproductor humà
L’estructura dels àcids nucleics
Malalties transmeses per l’aigua
Mascle o femella? dibuixar per aprendre ciències
Materials a la cuina
Materials de tota mena
Mecanismes de transport a través de membrana
Mesura i SI
Mirem el cel... a la nit
Models de DNA amb paper i altres materials
Modificacions postranscripcionals
Moltes cèl•lules o cèl•lules més grosses?
Observació de processos osmòtics
Per què són tan importants els alvèols?
Podem aïllar ADN del nostre cos?
Primavera, estiu, tardor...
Problemes de genètica
Processos que intervenen en la respiració humana
Proteïnes
Què en podem dir de les roques?
Què en sabem?
Què li agrada al cuc de la farina?
Què passa amb els aliments després de la digestió ?
Què podem aprendre dels nostres cromosomes?
Què volem aprendre?
Reconeixement de proteïnes al laboratori
Samarreta natural o sintètica?
Seguim la Lluna
Sentits i instruments
Separació de mescles
Síntesi de proteïnes
Síntesi d’idees clau sobre els vegetals
Solucions i dispersions
Sota els nostres peus
Teixits animals: sistema de característiques necessàries i suficients.
Terra inquieta, paisatge canviant
Traducció o síntesi de proteïnes
Transcripció del DNA
Un alè d’esperança
Un article de diari
Un nom a cada substància
Un pastís d’aniversari
Una atmosfera per viure
“Cuques”